sobota 3. září 2016

Výstava literatury aneb devět stran slávy

Nikdy jsem neměla výtvarné nadání, a tak jsem si ani nemyslela, že by se moje díla kdy mohla  objevit na výstavě. Jediné umění, ke kterému jsem vždy tíhla, byla literatura, ale kdo by vystavoval literaturu? Nicméně možné je všechno, a tak se předevčírem uskutečnila vernisáž druhého dílu Výstavy literatury v brněnské Kavárně Anděl, kde vystavuje i moje maličkost.

Výstava zahrnuje díla tří spisovatelů a pisálků. Milovníci poezie si přijdou na své v básních Marie A. Gregorové a příznivci nadsázky a inteligentního humoru ocení ukázky z díla Libora Kamenského. Radka Zavadilová, moje maličkost, zastupuje prózu, do níž se snaží vkládat témata k zamyšlení. Výstava je pojata interaktivně, a tak jdou díla snadno ze zdi sundat a jsou vydána na milost a nemilost návštěvníků kavárny a jejich propisek. Během vernisáže přibylo k mým textům několik vtipných poznámek a já se těším, až si to vše na konci pročtu. Nebojte se vyjádřit :)

Zdroj: Kavárna Anděl

Texty nás tří budou na zdech kavárny viset až do 19. září, kdy je večer na další vernisáží vystřídají texty dalších autorů na třetím a posledním dílu výstavy.


Zdroj: Kavárna Anděl

 Výstava literatury není žádným velkým skokem pro lidstvo, ale je velkým krokem pro mě. Poprvé jsou moje povídky takto veřejně dostupné ve fyzickém prostoru, ne jen v tom virtuálním. Vždycky jsem si představovala, že když už, tak budou k dispozici ve vázané knižní podobě na nějaké polici, ale tento netradiční otevřený způsob komunikace textu se čtenářem a čtenáře s textem, potažmo s autorem, se mi také zamlouvá, a o to víc, že jsem nikdy nečekala, že by k němu mohlo dojít. Vnímám tuhle výstavu jako jeden z prvních krůčků ke své spisovatelské dráze a budoucí komentáře u textů jako první kritiky, se který se budu muset umět vyrovnávat.

Zdroj: Kavárna Anděl

V Brně jsem zatím nepobývala nijak často, i když se to má změnit, ale Kavárnu Anděl mám ráda. Jestli hledáte klidné místo s milou obsluhou, kde si vybere z nabídky čajů, káv a drobných pochutin z ručně psaného jídelního lístku, zde jste na správném místě. V kavárně se navíc pořádají herní večery, výstavy a literární a divadelní dýchánky. Informace o minulých i nadcházejících akcích najdete na facebooku kavárny.

Vím, že tento blog teprve začíná, a chtěla jsem počkat, až budu mít nějaké pravidelné čtenáře, ale alespoň se zeptám: Máte zájem o moje povídky?
R.

10 komentářů:

  1. pacia sa mi taketo netradicne veci, cize thumbs up :)
    Pozyvam na luxusnu giveaway o setrnu kulmu Rowenta a vlasovy balicek Dove: https://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/09/obrovska-dove-rowenta-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  2. Moc gratuluji! Bohužel do Brna nebudu mít cestu, ale moc ráda bych si ty povídky přečetla. Proto za sebe říkám ANO, budu ráda, pokud je zveřejníš na blogu :)
    Přeji hodně úspěchů ve čtení!!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to moc gratuluju! Kavárnu Anděl znám, když budu mí čas během příštích dvou týdnů, tak se určo zastavím. :-) Zdraví eLLen MayCraft http://s-hiver.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je paráda, třeba se tam někdy potkáme, ani o tom nebudeme vědět :)

      Vymazat
    2. V Brně nejde o něčem či o někom nevědět ;)

      Vymazat
  4. Děkuji za milou charakteristiku mých kousků! Tvoje texty se mi moc líbily, snad v budoucnu narazím i na nějaké další :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se mi to podařilo vystihnout tak, že jsi spokojený :) Žánrově se to úplně zařadit nedalo. Jak už jsem říkala na výstavě, mořské vydry jsou nejlepší a velikost tvého vysněného domu mě taky dostala.
      Taky doufám, že to tímhle neskončilo, a budou další povídky a další příležitosti je ukázat světu.

      Vymazat
  5. Geatuluji, určitě je sem hoď. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tohle je úžasný nápad a jsem moc ráda, tvoje tvorba byla součástí takového projektu. Škoda, že do Brna moc často nedostanu, mohla jsem si také počíst. A povídky bych tady také moc ráda uvítala! :)

    OdpovědětVymazat